▲ Allereerst hierboven een portie liefde voor alle helden. ▲

♥ Dankzij jullie onmisbare support is HOI meer dan alleen een droom. Er valt nog een hoop te doen voordat HOI überhaupt naar de perser gestuurd kan worden. Hier op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden. Hier alvast een overzicht van wat er zoal staat te gebeuren.

• Mix // Terwijl ik heftig aan het crowdfunden was, werkte mixheld Marijn Moerbeek stevig door. Als het goed is maken we volgende week de definitieve versies. Ik kreeg stiekem vochtige oogjes bij het luisteren van de voorlopige mixen. Raar, maar heel mooi om je werk in de handen van anderen tot volle wasdom te horen komen.

Rogier Roeters - Je te dirais (detail)

• Master // Dan kunnen de liedjes door naar masteraar Mark van den Heijden van Lab van Akoestiek. Hij zal onder andere de liedjes op elkaar afstemmen zodat de cd als een geheel klinkt. Wat masteren precies inhoudt kan Wikipedia een stuk beter uitleggen dan ik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mastering

Jak Peters - Bruin (detail)

• Boekje // In de tussentijd zal ik bezig zijn met het ontwerp van het cd-boek en hoes, geholpen door typo/grafisch ontwerper Mark van den Heuvel. Voordat hij zich kan buigen over de opmaak van de teksten, het redigeren en printklaar maken van het boekje, moet ik eerst ook nog allerlei zaken regelen zoals een barcode en meer van dat saais. En me ook begeven in het oerwoud der muziekrechten.
Inspirerende hardwerkende mensen gun ik alles,
maar graaiende instanties en smeerlappen krijgen
-als het even kan- geen cent van me.

Chris Brans - Arreslee (detail)


• Foto
// De fotoshoot voor de cd-hoes en speciale sponsorfoto in het boekje staat in de planning. Debbie van der Putten en ik duiken dan in onze blote hoi voor de lens van Heidrun Klos. Na wat laatste kleurcorrecties kunnen de foto’s weer naar Mark. Het idee voor de foto is geïnspireerd op de ‘Pioneer plaque’, een gouden plakkaat die de NASA eind jaren 70
de ruimte in schoot als boodschap aan eventueel buitenaards leven.
Zie hier een documentaire over de Pioneer Plaque.

Als dit alles af is kan de hele zooi naar de perser in Polen. Tegen die tijd valt er ook weer vanalles te doen, maar daarover meer als het zover is.

Tot zover,
♥ Michiel

HOI wordt mede mogelijk gemaakt door deze Grote Jongens:

  

 

  
  

