Hierbij biedt ik mijn excuses aan aan alle mensen die Telefoon Telegraaf zijn ondergaan of zullen ondergaan. (Alhoewel excuses compleet misplaatst zijn omdat iedereen er zelf voor kiest de telefoon op te nemen)

Tevens mijn excuses aan een ieder die afgelopen donderdag na 18.00 kwam, en vanwege technische probleempjes zodoende het feest misliep.  Donderdag 12 en vrijdag 13 augustus is er weer een kans.

Om iedereen te laten zien dat het toch uit een goed hart komt, hier de electro-country dubstep ballade die ik maakte over de menselijke kanten van telemarketing tijdens mijn callcentre periode.

Kogels by weerthof

sommige talen hoef je niet uit te leggen
met kogels zijn dingen heel simpel te zeggen
er was eens een cowboy, gevreesd en gehaat
waar hij ook gaat, als hij praat dan is het te laat.

dit is het verhaal
van de cowboy met de dodelijke taal
een revolver heeft hij niet
wel een mond die sneller dan zijn schaduw schiet

hij was er op uit al zijn targets te halen
alom moest men zijn repliek duur betalen
na jaren dwalen was door wat hij zegt
al wat krom is recht of het zwijgen opgelegd

nadat hij heel de wereld met zijn woorden heeft doorzeefd
wil hij nu slechts nog maar naar haar waar hij onuitspreekbaar veel om geeft

tot op het bot versleten komt hij met zijn laatste kracht
dan toch aan bij de vrouw die altijd zo trouw op hem wacht
het liefdevolle woordje dat hij dan tegen haar zegt
komt te hard in haar hart terecht


music and lyrics © Michiel van de Weerthof  – 2010

